Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
www.bbts.nl | De gevolgen van de zin “Ik had jullie graag willen helpen…”
16135
bp-legacy,post-template-default,single,single-post,postid-16135,single-format-standard,wp-custom-logo,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_menu_slide_with_content,width_470,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16243

De gevolgen van de zin “Ik had jullie graag willen helpen…”

PicCollageIn 2014 reageerde ik op de advertentie: “Startende onderneming is op zoek naar een taalcoach Frans.”

Natuurlijk moest ik daarop reageren! Mijn reactie begon dus met de zin “Ik had jullie graag willen helpen.” Deze startende onderneming was namelijk gevestigd in Helmond en BBTS in Lelystad… Al is Nederland een klein land, zomaar taalcoach worden van een onderneming die 161 km verderop ligt, lag niet per se voor de hand. Daarvoor moest men open staan voor enige 2.0 aanpak.

Na een korte tijd werd ik telefonisch benaderd en bleek er gelijk een klik te zijn. De eigenaren – Monique en Rico Den Ouden – wilden hun droom verwezenlijken en in franse delicatessen gaan handelen. Ik blijf française, hou van eten, stam uit een familie waar koken en eten heilig zijn. Hoe je het went of keert; zodra men spreekt van eten, dan groei ik & gloei ik meteen!

We spraken dus af elkaar zo snel mogelijk te ontmoeten. De ontmoeting in levenden lijve bevestigde natuurlijk de klik die wij een paar dagen eerder telefonisch hadden gehad!

Tijdens onze ontmoeting spraken wij af wat ik Monique en Rico zou kunnen bieden. Ik liet ze ontdekken dat ik ze nog meer kon bieden dan waar zij op gehoopt hadden, namelijk taal maar ook franse cultuur coaching sessies, vertalingen naar Frans, een link naar mijn Franse netwerk in Nederland en het meedenken met hun bedrijf.

Mijn doel was namelijk niet alleen om hen te helpen hun reeds zeer goede kennis van de Franse taal te gaan verbeteren, maar ook en vooral hen de psyche van Franse bedrijven te laten ontdekken en hen alles te geven wat ik dacht dat hen kon helpen in het bereiken van hun doel.

Hoe moet je bijvoorbeeld met de locale Fransman communiceren en handelen, en tóch jezelf bijven? Dat is namelijk iets wat heel vaak ten onrechte door Nederlandse bedrijven gedacht wordt: “Fransen kunnen niet omgaan met de directheid van Nederlanders.” Dat klopt namelijk helemaal niet. Zoals het Franse gezegde het goed suggereert – C’est le ton qui fait la musique. – oftewel het is net hoe je de boodschap brengt.

Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder. Monique en Rico timmeren aan de weg op een zeer gedreven manier. Hun droom is aan het uitkomen! Zij hebben een prachtige web-shop waarin ze overheerlijke Provençaalse delicatessen verkopen en zijn geregeld in de Provence te vinden, waar zij heerlijke lekkernijen voor hun web-shop selecteren.

Onze zakelijke relatie is met de tijd uitgegroeid tot een mooi vriendschap waarin wij elkaars bedrijven sterker maken!

Afgelopen maandag is mijn website herboren. Ik kreeg niet alleen geweldig feedback uit vele hoeken, maar ook een fantastische verrassing, namelijk een geboortekaart samen met een prachtig bouquet!

Dat is wat mij vandaag overkwam. Ineens werd aan de deur gebeld en kreeg ik een prachtig verpakt bouquet overhandigd. Het kwam uit Helmond…

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.